Skolan

Det är många som har börjat skolan eller bara har några dagar kvar till skolstarten. Jag skulle egentligen börja gymnasiet detta år men eftersom jag blev gravid så kommer jag börja nästa år i stället. Jag kommer alltså gå med dom som är ett år yngre än mig, med det spelar ingen roll för mig.
Jag har funderat en hel del på hur jag skulle göra men kom fram till att det blir bäst på det här sättet. Eftersom bebisen kommer i december så blir det att jag bara kan gå i skolan i en termin och det känns lite onödigt. Fast man kan ju i och för sig anlita en nanny som blir med en i skolan (känner en som hade det). Men jag vill helst vara hemma med tanke på att det är mitt första barn och allt blir så nytt. Sen blir det en extra kostnad som jag inte vet om vi har råd med. När jag ska börja gymnasiet nästa år kommer våran lilla/-e plutt bara vara 8 månader och är alltså för liten för att börja på dagis, men då har Erik varit super snäll och erbjudit sig att var pappaledig. Så det är han som kommer vara hemma medan jag lär mig massa saker. Jag tror nog att det kommer att bli bra.

Kommentarer
Postat av: sofiabergdén .

Svar: Hej. Jag är väldigt tacksam över dina svar. Det var precis vad jag hade väntat mig.

Saken är den att jag är mycket mer redo för barn än vad min pojkvän är. Men jag vill ändå vänta något år eller två till.



Jag har massa namn, mest tjejnamn som jag tycker är fina. Några som jag skulle kunna döpa mina barn till är:

- Tjejnamn: Leah, Adine, Iris, Signe ..

- Pojknamn: Theodore, Lukas, William ..



Jag hoppas på fler bilder på din mage, och massa massa bilder på er fina bäbis när den kommer :)

Jag kommer definitivt besöka din blogg igen, och ofta.



Många kramar

Fia :)

2009-08-19 @ 15:46:50
URL: http://bergden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0